Program panelu konferencyjnego na Fleet Market 2019

9.00 – 10.00

Istotne zmiany podatkowe 2020. VAT, CIT, PIT.
Prelegenci:

ANDRZEJ DĘBIEC – Partner, radca prawny/doradca podatkowy, Kancelaria Hogan Lovells
ZBIGNIEW MARCZYK – Counsel, radca prawny/doradca podatkowy, Kancelaria Hogan Lovells

10.00 – 11.00

RODO w biznesie flotowym.
– Nowe regulacje w kodeksie pracy, monitorowanie pracownika w biurze i kierowcy firmowego w samochodzie, prawa i obowiązki pracodawcy w przypadku mandatów pracowników.
Prelegent:

AGNIESZKA SZCZODRA-HAJDUK – Adwokat, odpowiedzialna za Praktykę Prawa Pracy w Kancelarii Hogan Lovells

11.00 – 11.20

Gaz ziemny, ekologiczna alternatywa w transporcie drogowym.
Prelegent:

JACEK NOWAKOWSKI – Gas Business Development Manager, IVECO Poland.

11.30 – 12.00

Ustawa o elektromobilności nakłada w Polsce obowiązek zakupu samochodów elektrycznych. Jak to może wpłynąć na sprzedaż samochodów niskoemisyjnych?
Prelegent:

DEAN BOWKETT – Międzynarodowy ekspert flotowy/ Dyrektor Zarządzający, Bowkett Auto Consulting (BAC)

12.00 – 12.30

Rynek pojazdów niskoemisyjnych w Polsce. Jak może go zmienić rządowy program udzielania wsparcia z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu.

Prelegent:
JAKUB FARYŚ – Przewodniczący Liaison Committee – ACEA, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego
 

12.30 – 14.00

DEBATA
Temat wiodący:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.
Paneliści:

DEAN BOWKETT – Międzynarodowy ekspert flotowy/ Dyrektor Zarządzający, Bowkett Auto Consulting (BAC)
MICHAŁ CHUDZIK – Dyrektor działu marketingu i sprzedaży Alphabet Polska Fleet Management
JAKUB FARYŚ – Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Przewodniczący Liaison Committee – ACEA
ANDRZEJ GEMRA – Z-ca Dyrektora ds. Promocji Nowej Mobilności, Renault Polska
PAWEŁ GRABARCZYK – Dyrektor Handlowy, Eurotax/Autovista Polska sp. z o.o.
MACIEJ KRUPA – Kierownik Sprzedaży Flotowej w Volvo Euroservice
SZYMON LEWANDOWSKI– Product & Pricing Manager Volvo Car Poland
PAWEŁ MISZKOWSKI – General Director, FCA Poland S.A.
JACEK NOWAKOWSKI – Gas Business Development Manager, IVECO Poland
ANDRZEJ POPŁAWSKI – Head of Electric mobility, innogy Polska S.A.
GRZEGORZ SZYMAŃSKI – Regional Manager of Central Europe, Arval Service Lease Polska
RAFAŁ ZNYK – Head of MINI, BMW Group, MINI Poland

agnieszka-szczodra-hajduk-180x212

Agnieszka Szczodra-Hajduk

Adwokat, odpowiedzialna za Praktykę Prawa Pracy w Kancelarii Hogan Lovells

Agnieszka Szczodra-Hajduk związała się z kancelarią w 1999 roku i jest Starszym Prawnikiem w Departamencie Korporacyjnym. Agnieszka Szczodra-Hajduk doradza polskim i zagranicznym firmom z zakresu prawa pracy, handlowego i prawa cywilnego. Specjalizuje się w prawie pracy, a w szczególności w zawieraniu i rozwiązywaniu umów z pracownikami i menedżerami, opracowywaniu regulaminów pracy i wynagradzania, zwolnieniach grupowych, uprawnieniach związków zawodowych oraz zagadnieniach związanych z przejściem zakładu pracy. Agnieszka Szczodra-Hajduk zajmuje się również doradztwem w zakresie zakładania i bieżącej działalności spółek, przygotowuje i negocjuje kontrakty handlowe i opracowuje dokumenty korporacyjne. Ponadto bierze udział w projektach fuzji i przejęć (mergers & acquisitions), koordynuje prace zespołów prowadzących badania prawne spółek i doradza w transakcyjnych kwestiach pracowniczych. Agnieszka Szczodra-Hajduk reprezentuje klientów przed sądami w sprawach z zakresu prawa pracy i prawa cywilnego. Jest autorem artykułów z zakresu prawa pracy i prawa spółek. Prowadzi wykłady z prawa pracy, m.in. na studiach MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania. Agnieszka Szczodra-Hajduk jest członkiem Izby Adwokackiej w Warszawie i Stowarzyszenia Prawa Pracy.

Temat: RODO w biznesie flotowym.

dean-bowkett-

Dean Bowkett

Międzynarodowy ekspert flotowy/ Dyrektor Zarządzający
Bowkett Auto Consulting (BAC)

Dean Bowkett – to ekspert z prawie 30-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, a także członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Biegłych Księgowych. W swojej karierze przeprowadzał audyty zewnętrzne w działach produkcji, w sektorach usług finansowych, opracowywał badania i analizy rynku motoryzacyjnego. Pracował dla wielu wiodących marek z branży motoryzacyjnej i CFM, takich jak m.in. General Motors, Hyundai, Kia, MG Rover, Vauxhall/Opel, Nissan, PSA, Toyota, Volvo, Hertz, Masterlease, Leaseplan, GE Capital czy Lloyds Bank. Był Dyrektorem Finansowym i Członkiem Zarządu międzynarodowej firmy GMAC International. W latach 2010-2015 piastował stanowisko Dyrektora Technicznego działu Global Services firmy EurotaxGlass. W tej roli był odpowiedzialny za metodologię oraz szacowanie wartości rezydualnych dla całej grupy. Specjalizuje się w rozwoju produktu, (pojazdy samochodowe i usługi finansowe), strategii biznesowej, trendach na rynkach finansowych i motoryzacyjnych, sprzedaży nowych i używanych pojazdów, zarządzaniu wartością końcową, wycenie, remarketingu i operacjach handlowych. Od 2015 roku Dean prowadzi własną firmę konsultingową Bowkett Auto Consulting. Jest autorem wielu raportów oraz artykułów dla takich tytułów jak m.in. Fleet Europe, Fleet News i Commercial Fleet.

Temat:
Ustawa o elektromobilności nakłada w Polsce obowiązek zakupu samochodów elektrycznych. Jak to może wpłynąć na sprzedaż samochodów niskoemisyjnych?

michal-chudzik

Michał Chudzik

Dyrektor działu marketingu i sprzedaży Alphabet Polska Fleet Management

Michał Chudzik posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży Car Fleet Management. Karierę zawodową rozpoczynał w 2001 r. w Masterlease, a w 2003 r. dołączył do zespołu Alphabet (wtedy ING Car Lease). Od tego czasu piastował on stanowiska w sprzedaży, przez ostatnie cztery lata na stanowiskach dyrektorskich. Od 2014 r. Michał Chudzik pełnił obowiązki szefa całego Departamentu Sprzedaży i Marketingu, aby oficjalnie objąć to stanowisko w grudniu 2015 r. po zatwierdzeniu jego kandydatury przez centralę Alphabet w Monachium.

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

debiec_andrzej

Andrzej Dębiec

Partner, radca prawny/doradca podatkowy
Kancelaria Hogan Lovells

Andrzej Dębiec od roku 2000 współpracuje z międzynarodową kancelarią prawną Hogan Lovells. Jest odpowiedzialny za działalność departamentu podatkowego i Grupy PPP, jak również za kontakty z klientami francuskimi. W latach 1993-1994, był doradcą w Departamencie Dewizowym Ministerstwa Finansów. Pracował także dla innych, międzynarodowych kancelarii prawnych. Andrzej Dębiec specjalizuje się w prawie podatkowym, dewizowym i celnym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z łączeniem, przejmowaniem i nabywaniem przedsiębiorstw, projektami prywatyzacyjnymi oraz wprowadzaniem nowych produktów finansowych na polski rynek. Doradza wielu międzynarodowym korporacjom w zakresie prawno-podatkowych aspektów ich działalności. Reprezentuje także klientów w sporach przed organami podatkowymi. Od 2007 r. Andrzej Dębiec nadzoruje działalność Grupy PPP, w ramach, której odpowiedzialny jest przede wszystkim za aspekty podatkowe projektów infrastrukturalnych (optymalizacja podatkowa różnych modeli transakcji). W styczniu 2008 został ekspertem Okręgowej Izby Radców Prawnych. Jest również ekspertem Nadzwyczajnej Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”.

Temat: Istotne zmiany podatkowe 2020. VAT, CIT, PIT.

farys_180_212_95

Jakub Faryś

Przewodniczący Liaison Committee – ACEA, Prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego

Całe życie zawodowe związany z branżą motoryzacyjną. Karierę rozpoczął w firmie Renault, następnie pełnił funkcję dyrektora sprzedaży i marketingu u wyłącznego importera samochodów marki SAAB. Kontynuacją jego pracy w motoryzacji było zarządzanie działem marketingu w Scania Polska S.A.W 2002 roku objął stanowisko dyrektora Stowarzyszenia Oficjalnych Importerów Samochodów. Od 2008 roku jest prezesem organizacji przekształconej w Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, zrzeszającej obecnie 42 firm: producentów oraz przedstawicieli producentów pojazdów samochodowych, motocykli i skuterów w Polsce. Jako szef PZPM uczestniczy w pracach rządu i komisji parlamentarnych przy opiniowaniu projektów najistotniejszych aktów prawnych dotyczących motoryzacji.

Reprezentuje interesy firm członkowskich w organach Unii Europejskiej – w tym na forum Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej–nominowany przez Ministerstwo Gospodarki do udziału w pracach grupy wysokiego szczebla–CARS 21, jako jeden z ekspertów rządowych ds. sektora motoryzacyjnego. Regularnie uczestniczy w spotkaniach europejskich organizacji branżowych – ACEA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów) i ACEM (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Motocykli).

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

andrzej-gemra

Andrzej Gemra

Z-ca Dyrektora ds. Promocji Nowej Mobilności
Renault Polska

Przebieg kariery zawodowej:
1985 – 1990: Praca pedagogiczna: nauczyciel w warszawskich liceach ogólnokształcących, udział w projekcie organizacji szkół społecznych.

Motoryzacja
1989 – 1991 – Organizacja firmy zajmującej się importem samochodów nowych i używanych z Belgii.
Od grudnia 1991 związany z RENAULT Polska:
1991 – 1995 : Sprzedawca w Dyrekcji Sprzedaży Zbiorowej i Specjalnej, w tym specjalizacja w rozwoju sprzedaży samochodów modyfikowanych
Od kwietnia 1995 do kwietnia 2016 roku w Dyrekcji Marketingu Renault Polska : na stanowiskach Szefa Produktu poszczególnych modeli Renault, a od 2012 roku z-ca Dyrektora Marketingu Renault Polska. Od momentu utworzenia Cluster East w lipcu 2013 roku: Z-ca Dyrektora Marketingu East. Od 1 maja 2016: Z-ca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów, odpowiedzialny między innymi za: rozwój sprzedaży samochodów elektrycznych, wprowadzenie na rynek nowej marki Sport Premium: Alpine, organizację Pucharu Dacia Duster Elf Cup, przygotowanie do wprowadzenia na rynek samochodów autonomicznych.
Od 1/11/2019 objął stanowisko Z-cy Dyrektora ds. Promocji Nowej Mobilności. W zakresie nowych obowiązków jest odpowiedzialność za promowanie Grupy Renault w zakresie nowej mobilności i elektryfikacji samochodów, aby została uznana za lidera w tym zakresie. Koordynacja prac związanych z marką Alpine pozostaje nadal w zakresie obowiązków .

Współautor sukcesów rynkowych wielu modeli Renault i Dacia, między innymi: Clio, Thalia, Mégane i samochodów dostawczych. Marketing Manager 2010 i 2011 : wybrany przez magazyn Media & Marketing Polska.

ZAINTERESOWANIA: alpinizm / himalaizm, Muzyka klasyczna, Wina i kultura Francji, Podróże

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

Pawel-Grabarczyk

Paweł Grabarczyk

Dyrektor Handlowy
Eurotax

Dyrektor Handlowy Eurotax, specjalizuje się we współpracy z dużymi instytucjami, w tym międzynarodowymi korporacjami. W swoim portfolio ma projekty z wiodącymi towarzystwami ubezpieczeniowymi, towarzystwami leasingowymi, bankami, czy też z liderami handlu detalicznego różnych branż. W pierwszych latach kariery odpowiadał za zakupy i zarządzanie flotą w dziale logistyki Grupy Generali, a zdobyta wiedza pozwala mu spojrzeć na współpracę z obu stron. W Eurotax pracuje od 2014 roku. Odpowiada za współpracę z kluczowymi klientami, w tym z polskimi przedstawicielstwami koncernów samochodowych. Szczególnie koncentruje się na współpracy z oficjalnymi programami sprzedaży samochodów używanych tworzonymi przez producentów. Odpowiada za wdrożenie produktów TCO na rynek polski.

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

Maciej Krupa

Maciej Krupa

Kierownik sprzedaży flotowej,
Volvo Euroservice

Maciej Krupa posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej a do 18 lat związany jest z marką Volvo i Euroservice – Autoryzowanym Dealer Volvo.
Początkowo piastował stanowisko w Dziale Handlowym w sprzedaży detalicznej, by szybko skoncentrować się i wyspecjalizować, jako jeden z prekursorów w sieci Volvo w Polsce, w sprzedaży stricte flotowej.
Aktualnie Maciej Krupa pełni obowiązki szefa Działu sprzedaży Flotowej Euroservice. Ze swoim teamem flotowym plasuje się w ścisłej czołówce w sieci Volvo, jak również ogólnie w branży motoryzacyjnej, czego wyrazem jest uznanie w postaci dwukrotnie zdobytego tytułu Dealera Flotowego w plebiscycie Fleet Derby.
Odpowiedzialny jest za współtworzenie strategii i planów sprzedaży flotowej firmy oraz nadzór nad ich realizacją, a także negocjacje umów handlowych oraz budowanie i utrzymywanie relacji biznesowych z kluczowymi partnerami flotowymi firmy.
Prywatnie pasjonat motocykli i skuterów.

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

Szymon Lewandowski

Szymon Lewandowski

Product & Pricing Manager
Volvo Car Poland

Szymon Lewandowski od zawsze łączy swoje motoryzacyjne pasje z pracą zawodową. Z Volvo Car Poland jest związany od 2011 roku, gdzie zajmował się m.in. szkoleniami, procesem homologacji, a także sprzedażą akcesoriów. Od dwóch lat opiekuje się Działem Produktu i Pozycjonowania Cenowego.

Do jego zadań należy także rozwój produktu Care by Volvo. Jest to najbardziej kompleksowy abonament samochodów na rynku, będący realną alternatywą wobec tradycyjnego modelu posiadania własnego auta.

Szymon Lewandowski wdraża także zelektryfikowaną ofertę Volvo i przygotowuje wiele powiązanych z elektromobilnością procesów. Zanim dołączył do zespołu Volvo Car Poland, pracował m.in. w Mistubishi Motor Company Poland oraz w Peugeot Polska.

Szymon ma także na koncie przygodę z rajdami. Nie tylko się ścigał jako ich uczestnik, ale także brał udział w ich organizacji, m.in. koordynując Kryterium Asów na ulicy Karowej.

Jest absolwentem wydziału SiMR na Politechnice Warszawskiej. Podyplomowo ukończył także kierunki związane z zarządzaniem na UW i SGH.

Na bieżąco śledzi nowe trendy pojawiające się w motoryzacji. O najbardziej skomplikowanych technologiach umie opowiadać w przystępny sposób. Jego sześcioletni syn może to potwierdzić.

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

zbigniew-marczyk

Zbigniew Marczyk

Counsel, radca prawny/doradca podatkowy 
Kancelaria Hogan Lovells

Zbigniew Marczyk współpracę z Hogan Lovells podjął w grudniu 2007 r. Wcześniej pracował w dziale doradztwa podatkowego jednej z firm Wielkiej Czwórki. Zbigniew Marczyk posiada ponad 16-letnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze podatkowej oraz prawnej podmiotów gospodarczych, zarówno polskich, jak i międzynarodowych. Zbigniew Marczyk zajmuje się kompleksowym doradztwem podatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem podatków dochodowych, podatku VAT oraz podatku od czynności cywilnoprawnych. Posiada szerokie doświadczenie w doradztwie globalnym podmiotom w efektywnym podatkowo strukturyzowaniu rozliczeń międzynarodowych, z wykorzystaniem korzystnych regulacji podatkowych innych jurysdykcji. W trakcie swojej dotychczasowej kariery zawodowej zdobył również szerokie doświadczenie w prowadzeniu spraw spornych z organami podatkowymi, świadcząc pomoc klientom zarówno na etapie kontroli podatkowych i skarbowych, jak i w postępowaniach przed organami podatkowymi i sądami. Zbigniew Marczyk zaangażowany był także w pomoc podatkową dotyczącą transakcji restrukturyzacyjnych związanych z fuzjami i przejęciami, jak również zbyciem przedsiębiorstw lub ich części.

Temat: Istotne zmiany podatkowe 2020. VAT, CIT, PIT.

Pawel Miszkowski

Paweł Miszkowski

General Director FCA Poland S.A. 

Paweł Miszkowski objął stanowisko General Director FCA Poland S.A. w lipcu 2018 r. Odpowiada m. in. za opracowywanie i wdrażanie strategii sprzedażowych, marketingowych oraz cenowych firmy, a także za współpracę z siecią dealerską i rozwój nowych narzędzi biznesowych. Przez ostatnich trzynaście lat pracował w strukturach firmy Mercedes-Benz, przyczyniając się do znaczącego wzrostu sprzedaży sportowych modeli Mercedes-AMG na rynkach polskim, czeskim i austriackim.

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

Jacek Nowakowski

Jacek Nowakowski

Gas Business Development Manager,
IVECO Poland

Temat: Gaz ziemny, ekologiczna alternatywa w transporcie drogowym.

Andrzej Poplawski

Andrzej Popławski

Head of Electric mobility w
innogy Polska

Z wykształcenia analityk i marketer, z zawodu project i business owner, prywatnie pasjonat nowych technologii i samochodów. Ukończył Szkołę Główną Handlową i Bangkok International College. Przez kilkanaście lat zbierał doświadczenia managerskie i marketingowe prowadząc największe projekty w branży telekomunikacyjnej. Pracując dla Play, kierował zespołami, które zwiększyły liczbę klientów z 1 do 13 mln, doprowadzając tym samym do awansu firmy z pozycji czwartego operatora sieci komórkowych w Polsce do pozycji lidera. Unikatowo i z sukcesem łączy startupowy styl prowadzenia biznesu z charakterem pracy dużych korporacji. Obecnie odpowiada za rozwój elektrycznej mobilności w innogy Polska, w tym za jeden z największych w pełni elektrycznych carsharingów na świecie – innogy go!

UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

grzegorz-szymanski

Grzegorz Szymański

Regional Manager of Central Europe, Arval Service Lease Polska

Z Arval Service Lease Polska związany jest 13 lat, od 2014 roku pełnił funkcję Dyrektora Generalnego firmy. W tym czasie flota Arval powiększyła się o ponad 20 000 samochodów, a polski oddział Arval objął pozycję lidera rynku, stając się najszybciej rozwijającą się firmą z sektora CFM w Polsce. W październiku 2019 roku Grzegorz Szymański objął stanowisko Regional Managera of Central Europe. Jego doświadczenie, wiedza i zaangażowanie w działania na rzecz branży zostały docenione przez członków Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, którzy w 2018 roku powierzyli mu funkcję Prezesa PZWLP. Grzegorz Szymański jest absolwentem Wydziału Finansów i Bankowości w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada również tytuł Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego i Uniwersytetu Illinois. Karierę rozpoczynał w departamentach finansowych, m.in. w firmie FM Logistic. Za najważniejszą miarę efektów swojej pracy uważa zarówno wyniki sprzedażowe Arval, jak i społeczne zaangażowanie firmy, w tym działanie na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu samochodów na środowisko i promowania bezpiecznej jazdy. Prywatnie jest ojcem dwójki dzieci, lubi podróże i grę w golfa.


UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

rafal-znyk

Rafał Znyk

Head of MINI, BMW Group, MINI Poland

Od początku 2016 kieruje polskim oddziałem marki MINI, wcześniej także w Grupie BMW odpowiadał za tworzenie i rozwój sprzedaży flotowej BMW i MINI. W latach 2006-2011 związany z Grupa Masterlease, gdzie był odpowiedzialny m.in. za zarządzanie sprzedażą korporacyjną, rozwój i wdrażanie strategii biznesowej oraz sprzedaż międzynarodową. Wcześniej pracował dla dealera Toyota Motor Poland Co na stanowisku Fleet Sales Managera zajmując się sprzedażą flotową oraz rozwojem i realizacją strategii sprzedaży.


UDZIAŁ W DEBACIE NA TEMAT:
Rynek motoryzacyjny i biznesowy po wprowadzeniu samochodów elektrycznych i nowych norm emisji CO₂.

6

DZIENNIK.PL

Leasing, najem i dzierżawa samochodów osobowych. Oto NOWE zasady rozliczeń podatkowych od 2019 r.

Czytaj więcej

Dziennik.pl

Samochód służbowy. Oto pięć podstawowych zasad polityki flotowej dla małych i dużych firm

Czytaj więcej

RFM24

Przedsiębiorco, jeździj tańszym autem

Czytaj więcej

POLITYKA

Zmiany prawne kształtują sprzedaż samochodów

Czytaj więcej

DZIENNIK.PL

Fleet Market 2018 – Targi Motoryzacyjne i Biznesowe

Czytaj więcej

1

FLEET.COM.PL

Wynajem samochodów popularniejszy od kupna

Czytaj więcej

2

FLEET.COM.PL

Elektryzujące tendencje

Czytaj więcej

3

FLEET.COM.PL

Nowy etap rozwoju elektromobilności

Czytaj więcej

10

DZIENNIK.PL

Nowe zasady rozliczeń w podatku dochodowym od 2019 r. Wydatki związane z samochodami osobowymi

Czytaj więcej

Back to top