Peugeot-308_GTi-2018-1600-06

Peugeot 308 GTI

Pierwszym Peugeotem oznaczonym jako GTI był debiutujący w 1984 roku model 205. Od tamtej pory firma sprzedała ponad 800 tys. usportowionych modeli samochodów, z których sporo zapisało się w historii motorsportu. Model 308 GTi jest napędzany benzynowym, doładowanym silnikiem 1.6 THP, który w zależności od wersji rozwija moc 250 lub 270 KM. Jednostka napędowa współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, za pośrednictwem której siła napędowa trafia do kół przedniej osi. Mocniejsza odmiana jest wyposażona w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu typu torsen. Rozwiązanie to poprawia trakcję w zakrętach. Duże obręcze kół (18- lub 19-calowe), obniżone o 11 mm zawieszenie, twardsze sprężyny, amortyzatory i stabilizatory oraz bardziej wydajne hamulce to najważniejsze zmiany mechaniczne w porównaniu ze standardowym Peugeotem 308. Osiągi? Setka nawet po 6 sekundach i prędkość maksymalna ograniczona do 250 km/h. Niemały wpływ na osiągi i prowadzenie ma masa. Peugeot 308 GTi waży tylko 1204 kg, co oznacza bardzo dobry stosunek mocy do masy – 1 KM rozpędza tu w zależności od wersji od 4,46 do 4,82 kg.

Targi Fleet Market 2018

  • 150 samochodów
  • 200 wystawców
  • 8 000 gości
  • 12 000 m2 powierzchni ekspozycyjnej
Back to top