Mini-Countryman

Mini Countryman PHEV

Mini oficjalnie zaprezentowało model Cooper S E Countryman ALL4. To pierwsza w historii brytyjskiej marki hybryda typu plug in. Auto korzysta z układu dwóch jednostek napędowych – po jednej na każdą z osi pojazdu. Pod maską zamontowano, pochodzący z BMW – benzynowy silnik 1,5 l TwinPowerTurbo. Trzycylindrowa jednostka rozwija moc 136 KM i oferuje 220 Nm generowane już przy 1250 obr./min. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem automatycznej, sześciostopniowej przekładni Steptronic. Z tyłu, pod podłogą bagażnika pracuje synchroniczny silnik elektryczny rozwijający 88 KM i 165 Nm. Połączono go z dwustopniową przekładnią sterowaną automatycznie. Łączna moc zespołu napędowego to 224 KM i 385 Nm momentu obrotowego. To wystarcza, by auto przyspieszyło do prędkości 100 km/h w 6,8 s. Zbiornik paliwa ma niewielką pojemność, zaledwie 36 l ponieważ gdzieś trzeba było zmieścić litowo-jonowe baterie o pojemności 7,6 kWh. Ich pełne naładowanie, trwa 3 godziny i 15 minut co pozwala pokonać w trybie elektrycznym do 48 km z maksymalną prędkością 125 km/h. Producent deklaruje, że na pierwszą setkę samochód spala średnio 2,3 l benzyny.

Targi Fleet Market 2018

  • 150 samochodów
  • 200 wystawców
  • 8 000 gości
  • 12 000 m2 powierzchni ekspozycyjnej
Back to top